Category: Porady

szampan

Nowy rok, nowy pracownik

Czas spisywania noworocznych postanowień zbliża się nieubłaganie. Dla wielu osób, przerwa świąteczna to moment, w którym obmyślają oni, jakich wyzwań podejmą się już w styczniu. Niektóre mogą być trywialne, takie jak podjęcie decyzji o...

Oferta Pracy

Jak stworzyć dobre ogłoszenie o pracę?

Nierzadko firma nie może pozwolić sobie na zakupienie usług firm rekrutacyjnych i zmuszona jest do przeprowadzania rekrutacji „na własną rękę”. Zdobycie idealnego pracownika w taki sposób jest oczywiście możliwe, ale osoba przeprowadzająca rekrutację powinna...

Odejście z pracy

Kiedy powiedzieć: „Odchodzę!” – cz. II

Względy osobiste Z całą pewnością w naszym życiu osobistym czy rodzinnym zdarzają się sytuacje sprawiające, że zmiana pracy staje się niemal koniecznością. Być może właśnie postanowiliśmy zmienić stan cywilny, a wspólne życie wymaga zmiany...

Odejście z pracy

Kiedy powiedzieć: „Odchodzę!” – cz. I

Osiemdziesiąt tysięcy. Około tylu godzin pracy ma przed sobą przeciętny 25-latek stawiający swoje pierwsze zawodowe kroki. W tym czasie najprawdopodobniej wielokrotnie będzie musiał postawić przed sobą pytania: „Czy praca w tym miejscu nadal sprawia...

Rozmowa kwalifikacyjna

Parę rekrutacyjnych wskazówek

W obecnych czasach dostęp do ofert pracy stał się o wiele łatwiejszy niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Poza ogłoszeniami zamieszczanymi tradycyjnie w dodatku praca zarówno w gazetach lokalnych, jak i ogólnopolskich,...

List motywacyjny

Jak napisać dobry list motywacyjny?

Nierzadko aplikując na ofertę pracy trzeba wysłać nie tylko CV, ale również List Motywacyjny. Niektórzy twierdzą, że List Motywacyjny w całym procesie rekrutacji ma stosunkowo niską wartość, inni zaś uważają, że ten dokument jest...

Curriculum Vitae

Zareklamuj siebie! Rzecz o dobrym CV – cz. I

Curriculum Vitae jest wizytówką, można również powiedzieć, że jest auto-reklamą, która ma zarekomendować danego kandydata przed przyszłym pracodawcą w sposób możliwie najlepszy. CV, jak każda reklama ma na celu zwrócić uwagę, zainteresować i skłonić...