4 złote zasady rekrutacji pracowników, którzy pasować będą do firmy

Rekrutacja to ciężki kawałek chleba. Tym cięższy, jeśli sytuacja na rynku pracy wygląda tak jak teraz. Niby pracy jest w bród, ale odpowiednich kandydatów jak na lekarstwo. Oto kilka rad, które wspomóc mogą każdego HRowca w ułatwieniu znalezienia odpowiedniego kandydata.

1. Polecenie
Kluczem do sukcesu jest tu employer branding, czyli budowanie wizerunku nie tylko w oczach klientów, ale również pracowników. Tylko w ten sposób skłonimy ich do tego, by dobrze mówili o nas jako o pracodawcach. Zła opinia jako pracodawcy może bardzo negatywnie wpływać na zgłoszenia kandydatów chcących wypełnić istniejące w naszej organizacji wakaty. Ale dbanie o pracowników, to dopiero początek. W momencie, kiedy pojawiają się stanowiska do zapełnienia, dobrze jest jasno zakomunikować to naszym dotychczasowym pracownikom, tak by mogli opowiedzieć o tym swoim znajomym. Niewykluczone, że wśród nich znajdzie się bowiem wymarzony przez nas kandydat. Niektóre firmy tak bardzo stawiają na ten tym rekrutacji, że stworzyły całe systemy motywacji do „poleceń”, zakładające premie dla osób, którym udało się polecić wartą uwagi osobę.

2. Kontrola jakości
Odpowiednia kontrola jakości wypuszczanych przez zakłady wytwórcze produktów jest jednym z kluczy do sukcesu. Nie inaczej jest z kontrolą jakości kandydatów, którzy starają się o zatrudnienie w naszej firmie. Dzięki wprowadzeniu odpowiednich procedur, nie tylko zwiększymy prawdopodobieństwo zatrudnienia właściwej osoby, ale również jesteśmy w stanie znacznie obniżyć koszty rekrutacji. Według niektórych badań polepszenie jakości procesu rekrutacyjnego może być nawet do trzech razy bardziej opłacalne niż zwiększenie liczby potencjalnych kandydatów!

3. Integracja
Jeśli myślisz, że proces rekrutacji skończył się w momencie złożenia podpisów pod umowami o pracę, jesteś w błędzie. Twoim kolejnym celem jest zintegrowanie nowo zatrudnionych ze „starą ekipą”. Tymczasem liczne badania pokazują, że znaczna część organizacji w ogóle tego nie robi! Uznają, że każdy pracownik odciśnięty jest w tej samej formie. Jest jednak inaczej. Część z nich integruje się szybko, część zaś potrzebuje pomocy. Twoja w tym głowa, żeby proces ten przebiegał migiem. Badania pokazują, że niemal połowa menadżerów odchodzi z organizacji w ciągu dwóch lat od zatrudnienia, motywując to niedopasowaniem do zespołu pracowniczego.

4. Próbuj rekrutować dawnych pracowników
Któż będzie lepiej obeznany z kulturą organizacyjną waszej firmy niż osoby, które już w niej pracowały? O starych pracownikach warto więc pamiętać w kontekście nowych rekrutacji.

You may also like...