4 proste zasady dobrego ogłoszenia o pracę
Jeszcze kilka lat temu jakość ogłoszenia o pracę miała dla wielu małe znaczenie. Czasy się jednak zmieniły i dziś trudno wyobrazić sobie, by anons taki zrobiony był byle jak. Źle przygotowana oferta nie tylko zniechęca do składania aplikacji przez najlepszych kandydatów, ale również negatywnie wpływa na wizerunek firmy. Oto cztery rady, które pomogą Ci napisać dobre ogłoszenie o pracę.
1. Nazwa organizacji i dane kontaktowe
Wydawałoby się, że nie ma informacji bardziej oczywistych. Tymczasem nadal wiele firm nie podaje w swoich anonsach pełnych danych. Zdarzają się i takie, które ukrywają nawet nazwę! Anonimowy pracodawca nie budzi zaufania. Wręcz przeciwnie. Przekazywanie pełnych danych pokazuje zaś, że nie mamy nic do ukrycia.
2. Opis stanowiska i oczekiwania względem pracownika
Tylko precyzyjny opis stanowiska oraz dokładne określenie oczekiwań, które musi spełnić pracownika sprawią, że zgłaszać się będę kandydaci idealnie skrojeni do wypełnienia wakatu. Tymczasem w wielu anonsach spotkać można się ze stwierdzeniami ogólnikowymi, które sprawiają, że przeglądający je nie wiedzą, czy powinni się zgłosić, czy też nie.
3. Nie tylko oczekiwania, ale i korzyści
Rynek pracy wygląda dziś tak, że każdy pracodawca musi pokazać w ogłoszeniu nie tylko to, czego oczekuje od kandydatów, ale również to, co jest im w stanie zaoferować. Coraz większą popularność zyskuje m.in. podawanie kwoty zarobków, co jeszcze niedawno było rzadkością. Warto wymienić też, jakie korzyści pozapłacowe mogą czekać na kandydatów. Zamiast ogólnikowych stwierdzeń typu „przyjazna atmosfera” i „możliwość rozwoju zawodowego”, lepiej postawić na konkrety.
4. Dbałość o formę
Dobre ogłoszenie o pracę to nie tylko treść, ale również forma. Niechlujność czy niedopasowanie słownictwa do branży i stanowiska to najczęstsze błędy w tego typu anonsach. O ile w przypadku rekrutacji osób z tzw. zawodów kreatywnych można sobie pozwolić na mniej powagi, o tyle trudno to sobie wyobrazić, gdy rekrutujemy menadżera.