Zadbaj o kandydata – to nie takie trudne!

Niemal każdy wie, co zrobić, by zbudować pozytywny wizerunek firmy wśród konsumentów. Ale jak sprawić, by “polubili” ją także potencjalni lub niedoszli pracownicy? Odpowiedzią są dobrze skrojone działania employer brandingowe – a wśród nich, na ogromną uwagę zasługuje szacunek wobec kandydatów, którzy biorą udział w procesie rekrutacyjnym.

Internet – broń ostateczna

W zależności od branży, kandydatów, którzy zgłosili chęć udziału w rekrutacji może być więcej lub mniej. Przykładowo, w IT może być ich niewielu, za to w marketingu więcej. Nawet jednak, jeżeli zaprosimy na rozmowę 10 osób zamiast 5, każdej z nich warto udzielać bieżącej informacji zwrotnej. Sławetne “oddzwonimy do pana/i” zwieńczone potem całkowitym brakiem odzewu to – w czasach cyfrowej rewolucji – posunięcie, które może okazać się dla firmy bolesnym strzałem w stopę. Niezadowolony kandydat może bowiem wyciągnąć zza pazuchy broń ostateczną i puścić w obieg negatywną opinię o niedoszłym pracodawcy – do tego wystarczy dziś przecież tylko dostęp do Internetu. Jak więc powinien przebiegać właściwy proces rekrutacyjny, tak by firmie nie można było niczego zarzucić?

Feedback dla każdego

Publikując w sieci ogłoszenie o pracę, warto zastrzec, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami. Rzadko spotykanym, aczkolwiek bardzo mile widzianym posunięciem jest jednak skontaktowanie się ze wszystkimi osobami, które przesłały aplikację. Jeżeli nie spełniają one naszych wymagań, możemy po prostu podziękować im za udział w rekrutacji i życzyć powodzenia w dalszym rozwoju kariery zawodowej. Pozostałe osoby, które zaprosimy na rozmowę kwalifikacyjną w naszej firmie, również powinniśmy potraktować z szacunkiem i – jeśli nie dostaną się one do kolejnego etapu – napisać do nich lub zadzwonić, kulturalnie udzielając informacji zwrotnej. Takie działanie, mimo że z pewnością czasochłonne, w dłuższej perspektywie może okazać się niezwykle opłacalne. Dzięki temu zyskamy bowiem opinię rzetelnej firmy dbającej o kandydatów, co może sprawić, że w przyszłości chętnie będą zgłaszać się do nas kolejne osoby gotowe podjąć zatrudnienie w naszych szeregach.

You may also like...