5 najbardziej poszukiwanych cech u pracownika

Każdy pracodawca chce mieć pracowników z odpowiednimi kompetencjami, to jest posiadających wiedzę przydatną na danym stanowisku. Błędem jest jednak nie przykładanie uwagi do tzw. kompetencji miękkich. Oto pięć najbardziej poszukiwanych cech przez pracodawców:

Pracownik superbohater1. Samodzielność
Pracownik, któremu ciągle trzeba mówić, co ma robić i który przed każdą decyzją musi konsultować się z przełożonym, to prawdziwe utrapienie każdego szefa. Tymczasem niejednokrotnie to właśnie szybkie podejmowanie decyzji i wykazanie inicjatywy stanowi granicę między zyskiem a stratą dla firmy. Nic więc dziwnego, że pracodawcy poszukują pracowników, którzy potrafią działać samodzielnie.

2. Organizacja pracy
Jeśli jest coś, czego pracodawcy nienawidzą bardziej od braku samodzielności, to jest to ciągłe przekraczanie terminów. Jasne, czasem może to wynikać z nierealistycznych oczekiwań szefa, równie często jednak z braku umiejętności zorganizowania własnego czasu pracy. Jeśli nie wyssałeś tego z mlekiem matki, nic straconego, możesz się jeszcze tego nauczyć. Wymaga to jednak dobrego planowania i ścisłej dyscypliny.

3. Komunikatywność
Nikogo chyba nie zdziwi, że pracodawcy poszukują ludzi, którzy wykazują umiejętność precyzyjnego wyrażania się i słuchania ze zrozumieniem. To jednak dopiero początek. Dobry pracownik to taki, który potrafi wyczuć, jakim tonem komunikować się z poszczególnymi klientami, taki który potrafi odczytywać oznaki świadczące o formaliźmie lub rozluźnieniu.

4. Odporność na stres
Nie musisz być kontrolerem lotów, żeby musieć umieć radzić sobie ze stresem. W każdej pracy, prędzej czy później, zdarzają się sytuacje, w których znajdziesz się pod presją. Pracodawcy zdecydowanie bardziej cenią sobie pracowników, którzy mimo niej potrafią szybko i skutecznie działać. Niestety to jedna z tych umiejętności, której trudno się nauczyć, albo się z nią rodzimy, albo nie.

5. Zaangażowanie i inicjatywa
Każdy pracodawca chce mieć pracowników, którzy będą zaangażowani w to, co robią. Jak pokazują badania, działanie rutynowe – jedna z oznak braku zaangażowania – powoduje spadek produktywności. Szefowie są co prawda różni, ale większość lubi też, gdy pracownicy wychodzą z własną inicjatywą. Właśnie to świadczy bowiem o zaangażowaniu w działanie firmy.

You may also like...