Kandydat mobilny, czyli nowe wyzwanie rekrutacji

Z urządzeń mobilnych korzysta dziś ponad 60% społeczeństwa. Przede wszystkim zaś tzw. pokolenie millenialsów oraz pokolenie Z, dwie generacje, które niedługo zawojują rynek pracy (progonozuje się, że w 2025 roku będą stanowić 75% siły roboczej). By skutecznie pozyskiwać młodych pracowników, należy wyjść naprzeciw ich potrzebom, również jeśli chodzi o sposób przeprowadzania rekrutacji.

Kandydat mobilny to osoba, która rzadko rozstaje się ze smartfonem, gdyż jest to dla niej narzędzie umożliwiające organizację życia. Pecet i laptop to dla niej przeżytek, surfować po sieci woli przy pomocy telefonu. Media społecznościowe to podstawowe źródło kontaktu z innymi ludźmi oraz skarbnica wiedzy o świecie. Zanim kandydat mobilny zechce aplikować do jakiejś firmy, dokładnie sprawdzi potencjalnego pracodawcę, wykorzystując do tego wszystkie możliwe kanały oferowane przez nowoczesne technologie. Świadomie zatem dokonuje wyboru.

By dotrzeć do takiego kandydata, nie wystarczy publikacja tradycyjnych ogłoszeń w portalach z ofertami. Należy wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia i przenieść proces rekutacji na urządzenia mobilne, tak, by aplikować było można bez niepotrzebnych formalności z dowolnego miejsca, po prostu klikając.

Choć na rynku istenieją mobilne aplikacje rekrutacyjne, w Polsce wciąż bagatelizuje się rolę nowoczesnych technologii w pozyskiwaniu kandydatów. Oczywiście nie chodzi o całkowitą rezygnację z tradycyjnych metod rekrutacji i selekcji pracowników, gdyż zawsze znajdą się osoby, które wolą konwencjonalne rozwiązania. Nie można jednak nie brać pod uwagę coraz wyraźniejszego trendu cyfryzacji i digitalizacji wszystkich sfer życia.

You may also like...