Jakie umiejętności przydadzą się w branży BPO/SSC

Dane dotyczące polskiego rynku pracy wskazują, że w sektorze BPO/SSC zatrudnionych jest już niemal 200 tys. Polaków. Mimo że firmy reprezentujące tę branżę poszukują ludzi o bardzo zróżnicowanych umiejętnościach, nie ma wątpliwości, że w najbliższych latach szczególnie poszukiwać będą oni trzech rodzajów specjalistów.

1. Język niemiecki

W 2015 roku Polska po raz trzeci z rzędu znalazła się na szczycie klasyfikacji najbardziej atrakcyjnych lokalizacji biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Ranking oparto na badaniu przeprowadzonym wśród niemieckich przedsiębiorców. Nie zdziwi więc chyba nikogo fakt, że firmy z sektora BPO/SSC poszukują i przez najbliższe lata z pewnością dalej będą poszukiwać pracowników władających językiem naszych zachodnich sąsiadów. Zgodnie z nowym raportem „Sektor usług biznesowych w Polsce 2016” przygotowanym przez PAIiIZ w Polsce działają w tej chwili 62 centra BSS opartych o niemiecki kapitał.

Analityk Big Data2. Programiści i specjaliści z zakresu Big Data

Rynek IT wciąż pozostaje nienasycony i wszystko wskazuje, że w najbliższym czasie niewiele się tu zmieni. Tylko w ubiegłym roku firmy z tej branży zgłaszały zapotrzebowanie na aż 30 tys. pracowników więcej niż było dostępnych na rynku pracy! W nadchodzących latach szczególnie poszukiwani będą specjaliści na stanowiska „software deweloper” oraz analitycy big data. Specjaliści wskazują, że szczególnie cenioną wśród informatyków dodatkową umiejętnością może stać się… znajomość języka niemieckiego. Obecnie jednak tylko uczelnie w dwóch polskich miastach, Opolu i Wrocławiu, oferują możliwość uczenia się informatyki po niemiecku.

3. Pracownicy z wiedzą specjalistyczną i kompetencjami miękkimi

Aż 81% członków Klubu Outsourcingu, organizacji zrzeszającej podmioty tej branży, uważa, że tzw. kompetencje miękkie kandydatów są zdecydowanie wpływają na wynik procesów rekrutacyjnych. Kolejnych 19% wskazuje, że raczej mają one wpływ na decyzję o zatrudnieniu. Brak kandydatów, którzy łączyliby wiedzę specjalistyczną z wysoko rozwiniętymi umiejętnościami społecznymi, szczególnie odczuwany jest w sektorze IT. Tymczasem jest to branża, która wymaga otwartości i komunikatywności.

You may also like...