Najbardziej nietypowo przeprowadzone rekrutacje
W dobie rynku pracownika i przy problemach związanych ze znalezieniem rąk do pracy firmy chwytają się przeróżnych sposobów, aby znaleźć odpowiednich kandydatów do pracy. Szczególnie rekrutacja najlepszych przysparza najwięcej problemów. Firmy sięgają zatem po coraz bardziej niestandardowe środki.

Nietypowe metody rekrutacji pracowników wykorzystują już dzisiaj takie innowacje, jak grywalizacja, chat boty, sesja Assessment Center, wykorzystanie sztucznej inteligencji, czy też wirtualnej rzeczywistości. Wszystkie te działania łączy nowoczesne podejście do pozyskania pracowników oraz promocja firmy jako interesującego pracodawcy. Efektem jest większa baza kandydatów i zapewnienie sobie przewagi na trudnym rynku.
Jedną z takich ciekawych metod jest połączenie działań offline i online – dokonała tego firma konsultingowa PwC. Uczestnicy nietypowej rekrutacji musieli przeprowadzić audyt fikcyjnego przedsiębiorstwa stworzonego na potrzeby rekrutacji. Fantomowa firma Nana Shadow była obserwowana przez uczestników przez kilka tygodni. Śledzili oni generowane przez pracowników fikcyjne komunikaty i aktualności na temat działań operacyjnych. W oparciu o zdobyte informacje podczas finałowego eventu kandydaci dokonali audytu, a najlepsi zdobyli pracę w PwC.
HLC Technologies to duża korporacja, która postawiła z kolei na media społecznościowe. Używając Twittera wrzucała pytania skierowane do potencjalnych kandydatów. Do kolejnego etapu przeszło 100 najlepszych osób, a poziom pytań wzrósł. Najlepsi dostali atrakcyjny wakat w firmie.
Capgemini to wielka korporacja, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Firma zorganizowała tzw. IT Survival, który był trzydniowym obozem przetrwania… Kandydaci zmagali się z przeróżnymi zadaniami, nie tylko z obszarów technicznych. Było strzelanie z łuku, budowanie katapulty i wiele innych wyzwań odstających od tego, do czego przywykło się podczas rekrutacji.
Firma Goyello poszła o krok dalej i zamknęła kandydatów w escape roomie. Aby się wydostać, potencjalni pracownicy musieli rozwiązać zagadki i udowodnić, że potrafią grać zespołowo. Konieczne było wykorzystanie wiedzy programistycznej i włączenie logicznego myślenia.
Agencja reklamowa Saatchi & Saatchi stworzyła aplikację mobilną, która umożliwia dzielenie się swoimi pomysłami. Autorzy najlepszych zgarnęli pracę w tej prestiżowej agencji.
Jak widać nietypowych pomysłów na rekrutację jest wiele. W dzisiejszej trudnej rzeczywistości obowiązuje bowiem zasada – wyróżnij się, albo zgiń! 🙂