10 najczęściej popełnianych błędów na LinkedIn

Nie ma chyba na świecie bardziej popularnego portalu zawodowego niż LinkedIn. Fakt, że w 2015 roku liczba użytkowników przekroczyła już 400 mln, sprawia, że jest to jedno z narzędzi najczęściej wykorzystywanych przez headhunterów. To wspaniała szansa, żeby znaleźć pracę. Pod warunkiem jednak, że nie popełnia się błędów, które mogą zniechęcić ewentualnego pracodawcę. Jakie są najczęstsze?

  1. LinkedInBłędy i literówki – tworząc profil na LinkedIn powinno się zachować tę samą staranność, co przy pisaniu CV, tymczasem literówki w nazwach poprzednich pracodawców czy zajmowanych stanowiskach, a nawet nazwiskach to standard!

  2. Brak zdjęcia profilowego – badania pokazują, że profile opatrzone zdjęciem są aż 14 razy chętniej odwiedzane niż te, które są go pozbawione

  3. Nieodpowiednie zdjęcie profilowe – pamiętaj, Twój profil na LinkedIn jest „elektronicznym” CV. Nie używaj więc pierwszego lepszego zdjęcia z facebooka, użyj takiego, jakie dołączył/-a byś do tradycyjnego CV

  4. Brak treści multimedialnych – LinkedIn pozwala na umieszczenie na swoim profilu różnych treści multimedialnych, takich jak dokumenty, fotografie, linki, prezentacje czy filmy. Warto z tego skorzystać. Dzięki temu możesz pokazać potencjalnemu pracodawcy pełnię swoich kompetencji.

  5. Zły nagłówek – dobrze przemyśl treść nagłówka. Jeśli szukasz aktualnie pracy, wyraźnie to zaznacz. Podkreśl też jakie stanowiska, które Cię interesują.

  6. Brak spersonalizowanego zaproszenia – otrzymujący Twoje zaproszenie często zignorują je, jeśli jest powiadomieniem standardowym. Warto poświęcić chwilę na jego spersonalizowanie.

  7. Niewypełnienie pola „Podsumowanie zawodowe” – Wiele osób pozostawia to pole puste, nie zdając sobie sprawy, że jest to niezbędne, by nazwisko pojawiło się w wynikach wyszukiwania. Warto więc nie tylko wypełnić je, ale konstruować tak by zawierało słowa kluczowe, ułatwiające wyszukiwanie.

  8. Brak podziału profilu na sekcje – kolejny błąd z serii: w CV nigdy byś tego nie zrobił/-a. Zamiast jednolitego tekstu, nadaj mu strukturę, która zachęci do jego lektury.

  9. Brak wiarygodnych rekomendacji – upewnij się nie tylko, że udostępniasz na swoim profilu rekomendacje, ale również, że są one widoczne dla innych użytkowników.

  10. Brak aktualizacji – profil LinkedIn musi żyć. Musisz na bieżąco go uzupełniać. Rzadko aktualizowane profile są rzadziej odwiedzane.

You may also like...