Polowanie na managerów

Z roku na rok możemy zaobserwować coraz większą liczbę ogłoszeń o pracę skierowanych do managerów, kierowników i innych przedstawicieli kadry zarządzającej. Co za tym idzie, wzrasta też zapotrzebowanie na usługi specjalistów zajmujących się rekrutacją przy wykorzystaniu metody executive search.

rekrutacja pracownikówŁowcy talentów

Executive Search jest stosowana właśnie wtedy, kiedy szukamy kandydatów na stanowiska z dużymi wymaganiami zarówno jeśli chodzi o wiedzę branżową, jak i kompetencje miękkie.

Mówiąc o pozyskiwaniu odpowiednich kandydatów stanowiska managerskie i eksperckie mamy na myśli usługi headhunterskie. Rekrutacja w tym przypadku nie polega jedynie na docieraniu z ofertą do ludzi o odpowiednim profilu. W executive search chodzi o przekonanie do zmiany zatrudnienia kandydatów pasywnych – osób, które już osiągnęły wiele w swojej dziedzinie, są cenione i bardzo często usatysfakcjonowane ze swojego dotychczasowego stanowiska. Jak tego dokonać? Z pewnością nie jest to łatwe zadanie i wymaga przede wszystkim ogromnego talentu przekonywania. Można jednak wymienić kilka przydatnych zasad, które dobremu łowcy talentów pozwolą stać się jeszcze lepszym rekruterem executive.

Dostępność

W pierwszej kolejności, żeby przekonać kandydata do zmiany pracodawcy, trzeba zyskać jego zaufanie. A zaufanie najlepiej budować na drodze dobrej komunikacji. Dlatego należy robić wszystko, żeby być dla kandydatów maksymalnie dostępnym i ułatwić kontakt ze sobą. Zaczynając od odbierania telefonów lub szybkiego oddzwaniania i odpisywania na maile, poprzez częste spotkania twarzą w twarz, na pojawianiu się na targach pracy i innych eventach kończąc. To wszystko wymaga, oczywiście, systematyczności i dużego nakładu czasu, ale jest warunkiem efektywnej rekrutacji, a przez to okazuje się czystą inwestycją.

Znajomość branży

Ludzie sukcesu to zwykle profesjonaliści i eksperci w swoich dziedzinach. Dlatego od rozmówcy oczekują odpowiedniego przygotowania i poziomu wiedzy. Proponowanie im stanowiska i przekonywanie do zmiany pracy wymaga zatem znajomości realiów ich sektora i poprawnego posługiwania się językiem branżowym. Bez dogłębnego researchu i zrozumienia realiów pracy pożądanych kandydatów, trudno liczyć na ich zainteresowanie ofertą.

Indywidualne podejście

Dzisiaj pracę może zaoferować każdy. Przedsiębiorstwa konkurują między sobą i prześcigają się w oferowaniu coraz to lepszych warunków, by pozyskać najlepszych specjalistów. Podstawowym zadaniem headhuntera będzie zbliżenie się do kandydata i zyskanie jego sympatii. To będzie wymagało nie tylko znajomości oferty i branży, ale poznania kandydata osobiście. W przypadku bardzo kluczowych stanowisk warto nawet spędzić prywatnie czas z kandydatem, korzystając np. ze wspólnych zainteresowań. Zaproszenie na mecz ulubionej drużyny, czy załatwienie trudno dostępnych biletów na spektakl teatralny, brzmią może jak pomysły z filmów, ale warto przemyśleć podobne rozwiązania. Kandydat ma bowiem poczuć, że jest w centrum uwagi.

Pielęgnacja więzi

Być może najistotniejszą sprawą, która, niestety, ciągle bywa zaniedbywana przez wielu specjalistów od rekrutacji, jest to, żeby nie zrywać znajomości z kandydatem zarówno po udanej, jak też zakończonej niepowodzeniem rekrutacji. Podtrzymywanie relacji pomaga stworzyć bazę wartościowych zawodowych kontaktów, z której możemy jeszcze nieraz skorzystać w przyszłości. Z pewnością zdarzy się bowiem, że dostaniemy kolejne zlecenia na obsadzenie stanowiska, które idealnie odpowiadać będzie akurat profilowi znanego już przez nas specjalisty. A wtedy zostanie nam tylko odcięcie kuponu.

Bycie headhunterem nie jest łatwą pracą, ale podążanie za powyższymi wytycznymi i realne zaangażowanie sprawi, że zostanie się zauważonym zarówno przez specjalistów i firmy poszukujące pracowników.

You may also like...