Hackathony, czyli nowoczesne metody rekrutacji

Hackathony to konkursy dla programistów lub innego rodzaju inżynierów, które polegają na tym, że drużyny zbierają się w jednym miejscu i przez 24 godziny tworzą projekt zgodny z motywem przewodnim imprezy. Po upływie tego czasu prezentują swoje wyniki, które oceniane są przez jury. Oczywiście jest to idealna okazja do poznania się pracodawców z potencjalnymi kandydatami do pracy.

Przyjazny pracodawca

Na początku warto powiedzieć, że organizacja Hackathonu to idealny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy w branży IT. Programiści żyją filozofią samorozwoju i wyzwań, dlatego konkursy i współzawodnictwo są im bardzo bliskie. Dlatego firmy organizująca wydarzenia, które dają szansę na rozwój są bardzo dobrze odbierane w tym środowisku.

Świetny specjalista

Kolejną korzyścią, jaka płynie z organizacji Hackathonu dla pracodawcy to fakt, że działy zarządzania zasobami ludzkimi pozyskują w łatwy sposób dane kontaktowe do bardzo dobrych specjalistów, którzy zwykle są kandydatami pasywnymi. Hackathon zastępuje w zasadzie proces rekrutacyjny: nie jest konieczne koordynowanie testów technicznych prowadzonych przez dział IT, a w dodatku można także wstępnie ocenić charakter i kompetencje miękkie potencjalnego pracownika oraz zobaczyć w jaki sposób pracuje.

Nowe czasy, nowe metody

Wszystko to jest napędzane ogromnym i wciąż powiększającym się deficytem specjalistów. Prognozy nie są obiecujące dla pracodawców. Będzie coraz trudniej znaleźć odpowiednich kandydatów do pracy, zwłaszcza specjalistów IT. Dlatego Hackathony stają się tak kuszącą formą rekrutacji i budowy wizerunku pracodawcy jednocześnie.

Personal branding

Dla programistów Hackathon to nie tylko zabawa i okazja do współzawodnictwa, to też budowanie własnej marki w swoim środowisku. Opinia eksperta danej dziedziny ma wiele zalet. Poza satysfakcją i wpływem na rozwój aktualnych technologii i metodologii, daje też duże pole do rozwoju zawodowego. Można dzięki temu wynegocjować lepsze warunki pracy lub pozyskać klientów w przypadku samozatrudnienia.

Mniej klasycznie

Oczywiście 24 godziny w jednym miejscu i czysto informatyczne założenia to najbardziej klasyczna odmiana Hackathonu, ale istnieje wiele odmian tego wydarzenia. Na przykład organizatorem może być firma, która dopiero chce powiększyć swój dział IT i zacząć produkować oprogramowanie na potrzeby własne. Poza tym deficyt programistów jest globalny, więc szukać najlepiej na całym świecie. I tutaj przychodzą z pomocą Hackathony online lub hybrydowe, gdzie uczestnicy wpierw rozwiązują testy kwalifikacyjne, by w następnym etapie dostać zaproszenie na koszt potencjalnego pracodawcy na część stacjonarną.

Chcąc rekrutować talenty i utrzymać je u siebie, trzeba się przystosowywać do nowych realiów trudnego rynku pracy. Hackathony to właśnie jedna z metod takiego przystosowania.

You may also like...