Rekrutacja z pomysłem

kreatywnośćDziś, zamiast papierków, w pracy liczą się doświadczenie i kreatywność. Standardowe sposoby rekrutacji odchodzą w niepamięć, ustępując miejsca nowym, zaskakującym metodom. Coraz bardziej popularne staje się szukanie pracowników za pomocą mediów społecznościowych lub aplikacji online.

Pracodawcy zdają się brać udział w konkursie o najbardziej niebanalną i ciekawą metodę zatrudniania. Inaczej mówiąc, kreatywni (kreatywnie) poszukują kreatywnych.

Niech wygra najlepszy

Jak owe niebanalne sposoby rekrutacji wyglądają w praktyce? Każdy z pracodawców sięga do takiej metody, która jest najbliższa jego działalności. Na przykład zespół CD Projekt, znany nam ze stworzenia serii gier Wiedźmin, do wyszukania szefa marketingu i sprzedaży posłużył się kampanią, do złudzenia przypominającą wypuszczenie na rynek nowej gry. Marketing Director II. The rise of sales, to gra, której początkiem miał być proces rekrutacji, a dalszym etapem – praca w firmie. W niektórych salonach można było znaleźć nawet specjalnie zaprojektowane pudełka, w których mieściły się zaproszenia do wzięcia udziału w tej nietypowej rekrutacji.

Dwie połówki pomarańczy

Jakiś czas temu, pracowników poszukiwała także warszawska agencja TBWA. Stanowiska były dwa, lecz nie całkiem oddzielne – chodziło o znalezienie teamu kreatywnego. Dwie osoby, które od tej pory miały bez przerwy ze sobą pracować, musiały być idealnie dopasowane. W rekrutacji pracowników wykorzystano więc… popularny portal randkowy. Aplikacja mobilna o nazwie Tinder to świetne narzędzie, pozwalające dobrać do siebie osobowości dwóch osób. Powstała dzięki temu znajomość ma szansę przekształcić się w satysfakcjonujący, trwały związek – jak widać, nie tylko romantyczny.

Egzamin na designera

Holenderska agencja Muse, do poszukiwania członków zespołu podchodzi niezwykle poważnie. Zależy im nawet na pracownikach niższego szczebla – takich jak stażyści. Pracy w Muse nie dostaje bowiem każdy. Podczas ostatniej rekrutacji trzeba było wykazać się umiejętnościami designerskimi, wykorzystując aplikację Draw Something. Można ją pobrać za darmo z AppStore. Pracę dostał ten, kto miał najlepszy zmysł artystyczny.

Przydatne narzędzia podczas rekrutacji – Raport Płacowy.

Niektóre firmy poszukują specjalistów nawet tak nietypowych, jak operator kosmicznego łazika. Mowa o Isobar Polska, wcześniejszej Hypermedia Isobar. Osoby, które chciały spróbować w rekrutacji swoich sił, zostały wrzucone na głęboką wodę – ich zadaniem było poprowadzenie łazika z prawdziwego zdarzenia. Nie po księżycu, rzecz jasna, lecz po warszawskim oddziale firmy.

You may also like...