10 typów pracowników, których warto zatrudnić
W pracy najbardziej liczą się kompetencje twarde i doświadczenie. Nawet najlepiej przygotowanego kandydata trudno jednak zatrudnić, jeśli jego charakteru nie da się dopasować do zespołu. Zdolności twarde można bowiem nabyć, a miękkich się wyuczyć – charakter jest jednak czymś niezmiennym. Oto 10 typów pracowników, których warto zatrudnić.
Optymista
Optymista roztacza wokół siebie pozytywną aurę. Prawdziwie pozytywnie nastawiony pracownik nie zrazi się nawet podczas kryzysu, zachowując zimną krew. Z jego energii skorzysta też reszta zespołu.
Inicjator
Motywuje do pracy siebie i innych. Zawsze ma ogromną chęć do pokonywania przeszkód, robiąc więcej niż się od niego wymaga. Inicjator cechuje się dużą pewnością siebie i brakiem obaw przed wykonaniem pierwszego kroku.
Kreatywny
Kreatywny umysł to siła napędowa zespołu pracowników. Gdyby nie on, praca nie posuwałaby się naprzód, a nowe tereny pozostałyby nieodkryte. Dzięki kreatywności jednego pracownika, sukces nierzadko odnosi cała firma.
Lider
Gdyby nie lider, nie można by było mówić o zespole. Naturalny lider w sposób niewymuszony prowadzi innych do sukcesu, przydzielając każdemu dopasowane do umiejętności obowiązki. Lider jest empatyczny i sam czuje się częścią zespołu. Z nim żaden projekt nie jest niemożliwy do wykonania.
Pasjonat
Zaangażowanie i lojalność to jego hasła przewodnie. Pasjonat kocha swoją pracę, a w wykonywanie obowiązków wkłada serce. Pieniądze są dla nich motywacją, lecz nie celem samym w sobie – oni po prostu chcą się rozwijać. Pracownik z pasją może przyczynić się do prawdziwego sukcesu firmy.
Strateg
Strateg to człowiek, który stąpa nisko przy ziemi. Czy to wada? Skądże! W przeciwieństwie do pracownika kreatywnego, strateg nie pozwala sobie bujać w obłokach. Jest spokojny i zorganizowany, zawsze trzyma się ustalonego planu. Jego pomoc może być niezastąpiona w momencie kryzysu.
Zorientowany na cele
Wie, po co pracuje. Jego celem jest osiąganie sukcesów, zarówno prywatnie, jak w firmie. Pieniądze motywują go do wykonywania zadań – gdyby jednak ich nie było, jego zapał pewnie wcale by nie opadł. Zorientowany na cele pracownik nie traci z oczu wizji przyszłości, dzięki czemu prowadzi zespół właściwą drogą.
Zwinny
Podczas gdy inni skupiają się na jednym typie zadań, zwinny pracownik bierze na siebie różnorodne obowiązki. Nie przeszkadza mu, że nie leżą one w zakresie jego kompetencji – zwinny lubi wyzwania. Multitasking to jego drugie imię, dzięki czemu świetnie sprawdzi się m.in. w roli czyjegoś zastępcy.
Ugodowy
Panuje nad sporami w zespole. Sam nie lubi się kłócić, lecz jest bacznym obserwatorem. Gdy dostrzega niezgodę, wnosi o rozejm między kolegami. Ostrzejsza wymiana zdań jest czasem wprawdzie koniecznością, ugodowy pracownik pilnuje jednak, by nie doszło do kryzysu. Jego mocne strony? Opanowanie, pozytywne nastawienie, duże poczucie humoru.
Dobry kumpel
Kto w pracy nie zawiera przyjaźni, ten wiele traci. Dobry kumpel nie tylko pomaga rozładować atmosferę w poniedziałkowy ranek, lecz wysłucha twoich problemów także w piątkowy wieczór. Zawsze chętnie służy radą, stanowiąc spoiwo zespołu.
Czy w twojej firmie spotkałeś kogoś z powyższej listy? A może dopisałbyś do niej kogoś jeszcze?