Czym się kierować wybierając pracodawcę?

Gdy się zastanowić, to wyłączając sen, w pracy spędzamy większość życia. Nic więc dziwnego, że wybór pracodawcy należy do kluczowych w naszym życiu. Nie musi to być rzecz jasna wybór na całe życie, ale za każdym razem powinien być poparty odpowiednią analizą. Warto zadać sobie pytanie, co w naszej karierze jest dla nas najważniejsze. Czy jest to szlifowanie umiejętności, indywidualne osiągnięcia, atrakcyjne wynagrodzenie, a może rywalizacja?

Wybór pracodawcy

Motywacje i cele kandydata

Każdy ma inne cele, dlatego sprawni rekruterzy przy doborze odpowiedniego człowieka na dane stanowisko powinni też rozważyć jego motywacje. Co z tego bowiem, że kandydat spełnia wszystkie wymagania, odpowiadają mu kwestie finansowe i zakres obowiązków, jeśli nie pasuje do roli jaką będzie pełnił w organizacji?

Dobrze przeprowadzona rekrutacja powinna wskazać właściwe motywacje i cele potencjalnego kandydata. Warto podczas niej spytać, co dawało mu satysfakcję w poprzedniej firmie, z czego jest dumny, jakie są jego marzenia. Tylko takie świadome podejście gwarantuje, że nowo zatrudniona osoba wpasuje się zespół i kulturę organizacyjną.

Wiedza o firmie

Wynika z tego, że kto chce świadomie wybrać firmę, powinien też sporo o niej wiedzieć. Co robią firmy, żeby pomóc kandydatom do pracy podjąć decyzję? Czy rzeczywiście przykładają do tej sprawy wagę? Są firmy, dla których dopasowanie do kultury organizacyjnej jest ważniejsze od właściwych kompetencji. Szuka się wtedy ludzi, którzy dzielą wspólne wartości i “nadają na tych samych falach” – kompetencje można bowiem nabyć z czasem.

Pasja gwarantem satysfakcji

Dużo łatwiej mają też osoby, dla których praca jest ich pasją. Zgodnie z powiedzeniem, że gdy robisz to, co kochasz, to nie przepracujesz w swoim życiu ani jednej godziny. Brzmi to trochę utopijnie, ale wbrew pozorom jest możliwe do zrealizowania. Należy tutaj pogodzić dwie składowe – potrzeby pracownika i środowisko pracy. Jeśli dojdzie do zależności, w której zwiększenie możliwości realizacji potrzeb pracownika będzie tożsame ze zwiększeniem jego satysfakcji i szczęścia, wtedy cel może zostać osiągnięty.

Firmy, które stawiają sobie za cel obopólną satysfakcję starają się dotrzeć do potencjalnych kandydatów różnymi kanałami. Klasyczne ogłoszenia o pracę to za mało, ponieważ w swoim założeniu niezbyt dobrze komunikują takie obszary, jak wartości, misja, czy wspomniana już kultura organizacyjna. Dużo lepiej sprawdzają się kanały społecznościowe, które siłą rzeczy nastawione są na budowanie relacji i lepszą komunikację. 

You may also like...