Jak zważyć słonia, czyli nietypowa rekrutacja

zadanie rekrutacjaPracodawcy coraz częściej uciekają się do niestandardowych metod poszukiwania kandydatów. Ogłoszenia o pracę pojawiają się w najmniej oczekiwanych miejscach, a sama weryfikacja przyszłych pracowników może zaskoczyć nawet przygotowanych kandydatów.

Wciąż typowe metody rekrutacji, czyli zamieszczenie ogłoszenia w sieci, zbieranie CV i listów motywacyjnych, a następnie przeprowadzanie standardowych rozmów z najlepszymi kandydatami są najczęściej stosowane. Jednak problemy zaczynają się w przypadku branż, w których mamy do czynienia z niedoborem talentów lub gdy firma poszukuje specjalisty w wąskiej dziedzinie. Dotarcie do takiego pracownika bywa bardzo trudne, ale przedsiębiorstwa i firmy rekrutacyjne mają na to swoje sposoby.

Nieoczekiwana rekrutacja

Najczęściej nietypowe sposoby rekrutacji stosują firmy ze świata IT. W tej branży zatrudnienie pracownika o wysokich kwalifikacjach graniczy z cudem, ponieważ takie osoby praktycznie natychmiast znajdują atrakcyjne posady. Pewna firma informatyczna wykupiła powierzchnię reklamową na bilbordach i zamieściła ogłoszenie z równaniem matematycznym i adresem e-mail. Każdy, kto poprawnie rozwiązał zadanie, a następnie przesłał odpowiedź, mógł liczyć na spotkanie z przyszłym pracodawcą.

Ostatnio głośno było także o kampanii Google’a. Max Rosett, który w ogóle nie myślał o pracy w tym koncernie, wpisał w wyszukiwarkę hasło „python lambda function list comprehension”. Chciał sprawdzić coś na temat języka programowania Python i jego funkcji lambda. Oprócz wyników na ekranie komputera zobaczył także komunikat, który zaprosił go do gry. Po zaakceptowaniu, witryna przeniosła go na stronę google.com/foobar, gdzie Max musiał wykonać kilka zadań w środowisku Python lub Java. Gdy wszystkie ćwiczenia udało się wykonać poprawnie do mężczyzny na podany w grze numer zadzwonili przedstawiciele Google’a z propozycją pracy.

Atrakcyjna rekrutacja, to atrakcyjna firma

Niesztampowa rekrutacja pracowników ma jeszcze jedną funkcję. Ciekawie zmontowany filmik, który ma zachęcić do zgłoszenia się do pracy, pokazuje także atmosferę w pracy, pomysłowość pracowników i cechy danej organizacji. Kandydat już na wstępie może sprawdzić, czy odpowiadałaby mu praca w takim zespole. Z drugiej strony to plus dla pracodawcy, który może w ten sposób przeprowadzić wstępną selekcję. W końcu nie każdy odpowiedziałby na takie ogłoszenie, a ci, którzy wysłaliby swoje CV z pewnością pasowaliby do takiej firmy.

Atrakcyjne i nietypowe rekrutacje tworzą markę pracodawcy i zachęcają do wzięcia udziału w kampanii lepiej niż propozycja wynagrodzenia. Rekrutacja pracowników, a zwłaszcza z branży IT, coraz częściej przybiera oryginalne formy i przypomina reklamę lub grę niż ofertę pracy.

You may also like...