Gdy jeden pracownik to za mało

masowa rekrutacjaDla firm z sektora SSC/BPO, masowe rekrutacje to bułka z masłem. Nie stanowi dla nich problemu wyszukanie kandydatów ze specjalistycznymi lub rzadko spotykanymi kwalifikacjami. Szeroka znajomość rynku sprawia, że firmy SSC/BPO mogą wyręczyć organizacje w poszukiwaniach na własną rękę.

Poszukiwania na szeroką skalę

Rekrutacja masowa stosowana jest najczęściej wtedy, gdy potrzebnych jest wielu pracowników o tym samym profilu umiejętności. W praktyce wykorzystuje się ją np. do pozyskiwania osób, które dopiero zdobywają doświadczenie w pracy, np. telemarketerów, promotorów lub pracowników magazynów. Zdarzają się jednak wyjątki od tej reguły. Czasem organizacje mają nietypowe wymagania i chcą zatrudnić np. 100 osób z językiem norweskim oraz doświadczeniem w księgowości. Takim firmom także przydaje się usługa outsourcingu procesów rekrutacyjnych. Pracownicy sektora SSC/BPO mają bowiem dobrą znajomość rynku, często dysponują także kontaktami, których nie posiadają inni. Firmy, które decydują się na samodzielne poszukiwanie tego typu kandydatów, muszą więc liczyć się z dodatkowymi kosztami oraz wydłużonym czasem realizacji projektu.

Najtrudniej być wszędzie

Co dla firm rekrutacyjnych stanowi największe wyzwanie? Okazuje się, że są to ogólnopolskie zlecenia, realizowane w wielu różnych lokalizacjach. Jednak i takiego zadania można się podjąć, publikując ogłoszenia np. w portalach społecznościowych oraz rekrutacyjnych czy ogłoszeniowych. Do rzadziej używanych, aczkolwiek efektywnych metod, zalicza się też head hunting oraz direct search.

Outsourcing się opłaca

Przeprowadzenie masowej rekrutacji, jeśli zlecić je zewnętrznej firmie, trwa zdecydowanie krócej, niż w przypadku, gdy pracodawca sam decyduje się na poszukiwanie kandydatów. Wszystko zależy oczywiście od warunków, jakie stawia klient oraz od tego, jakie ma potrzeby. Jeżeli poszukiwani są kandydaci, dysponujący rzadko spotykanym językiem obcym, dodatkowo mającym kilkuletnie doświadczenie, rekrutacja zawsze będzie trwała dłużej, niż wtedy, gdy zatrudnia się osoby bez doświadczenia. Przekazanie kandydatur na prostsze zlecenia możliwe jest już w ciągu 2-3 dni, natomiast na trudniejsze – nawet dwa miesiące. Ten okres to jednak nadal stosunkowo mało, jeśli weźmie się pod uwagę nietypowe potrzeby klienta. Dobra znajomość rynku stanowi w tym obszarze niekwestionowany atut.

You may also like...