Oferta pracy, która przyciągnie kandydatów
W dobie rynku pracownika firmy stają na głowie, aby przyciągnąć do siebie najlepszych pracowników. Wysokiej klasy specjaliści mogą dziś przebierać w ofertach, a ich pierwszy kontakt z pracodawcą zaczyna się najczęściej właśnie od ogłoszenia w sprawie pracy. Na tym polu pracodawcy mają wciąż sporo do zrobienia. Wyróżnienie się spośród natłoku podobnych ofert nie jest bowiem wcale łatwe. Z jednej strony ogłoszenie powinno wyróżnić się na tle konkurencji, a z drugiej przyczynić się do zbudowania pozytywnego wizerunku firmy.

Na co zwraca uwagę kandydat
Najważniejsza dla potencjalnych pracowników jest zawsze sekcja “co oferujemy?”. Nic dziwnego – nie pracujemy przecież wyłącznie dla idei i tak naprawdę liczy się odpowiednie wynagrodzenie, czy atrakcyjne benefity. Tutaj najlepiej wystrzegać się ogólników i unikać banalnych sformułowań. Atuty w stylu: przyjazna atmosfera, młody dynamiczny zespół, elastyczne godziny pracy, to nic więcej jak puste frazesy. Czytający ogłoszenia nie zwracają już na nie uwagi, traktując je jako “wypełniacz treści”.
To co doceniają ludzie przeglądający ogłoszenia to przede wszystkim normalność. Zamiast darmowej kawy liczą się benefity ułatwiające wykonywanie codziennych zadań. Bezpieczne auto służbowe, konkretnie ustalone warunki współpracy, komfortowe biuro i dobre relacje międzyludzkie – to są realne atuty. Równie istotne są relacje z przełożonymi, które najczęściej bywają źródłem frustracji i przyczyną rozstania z pracodawcą. Ludzie chcą być traktowani jako partnerzy i szanowani jak eksperci w swojej dziedzinie. Jeśli jest inaczej, mamy do czynienia z bolesnym rozdźwiękiem między obietnicami a rzeczywistością, który demotywuje i generuje problemy. Jeśli w firmie nie istnieje poczucie wspólnoty, duch współpracy i przeświadczenie, że wspólnie robimy coś wartościowego, nie ma co liczyć na pozytywne efekty.
Pracownik jako równorzędny partner
Należy pamiętać, że sam stosunek pracy to w dzisiejszych czasach umowa pomiędzy dwiema równorzędnymi stronami. Pracodawcy mają obowiązek dostarczyć odpowiednie narzędzia, warunki pracy na właściwym poziomie, a przy tym mówić wprost o warunkach zatrudnienia, oferowanym wynagrodzeniu i benefitach. Dobrze przygotowana oferta pracy zaoszczędzi obu stronom frustracji i uchroni przed stratą czasu w przypadku nieudanej rozmowy kwalifikacyjnej. Tymczasem, niestety, sytuacje, w których prawdziwe wymagania i oferowane wynagrodzenie poznaje się dopiero na rozmowie, nie należą wcale do rzadkości.
Na rynku pracownika sztampowe ogłoszenia nie mają już racji bytu. Wprowadzają jedynie w błąd, szkodzą wizerunkowi firmy i marnują czas wszystkim zaangażowanym w proces rekrutacji pracowników.