Specjalista ds. e-commerce – jaki powinien być? –

Na rynku pracy pojawiają się ostatnio profesje, o których kilka lat wcześniej nikt nie słyszał. Z pewnością odpowiada za to przeniesienie znacznej części pracy w świat wirtualny. Przykładowo, aby dziś zrobić zakupy, wcale nie trzeba iść do sklepu – wystarczy mieć komputer podłączony do sieci. To właśnie z handlem internetowym wiąże się jeden z nowych zawodów – specjalista ds. e-commerce.

Jak wykazuje szereg badań, wartość handlu internetowego w Polsce co roku osiąga przyrosty w wysokości 20-30%. Nie ma więc wątpliwości, że branża ta ma ogromne znaczenie w polskiej gospodarce. A skoro tak, do pracy w niej potrzebne są kompetentne osoby. Jaki, według pracodawców, powinien być więc specjalista ds. e-commerce?

Wykształcenie i nie tylko

Według danych pochodzących z Raportu Płacowego AG TEST HR, największe znaczenie w procesie rekrutacyjnym na stanowisko specjalisty ds. e-commerce ma wyższe wykształcenie (93% badanych). Niezwykle istotna jest również umiejętność biegłego mówienia i pisania po angielsku (86%), gdyż jest ona potrzebna do obsługi programów komputerowych i języków programowania. Znajomość tych ostatnich także jest konieczna – do najczęściej wymienianych języków w ogłoszeniach o pracę należą PHP i MySQL. Wśród programów komputerowych, których obsługa w handlu internetowym jest niezbędna, wymienić można szczególnie Google Analytics i programy graficzne. O pracę na stanowisku specjalisty ds. e-commerce trudno ubiegać się bez doświadczenia. Większość firm preferuje kandydatów, którzy podobny zawód wykonywali już przez 1,5 roku do 2 lat.

Ile można zarobić?

Jak nietrudno zauważyć, wymagania na stanowisko specjalisty ds. e-commerce są dość wysokie. Jak więc prezentuje się sprawa zarobków? Osoba, która pomyślnie przejdzie proces rekrutacyjny, może zarobić średnio 5263 zł. Najczęściej pojawiająca się kwota wynagrodzenia wynosi zaś 4675 zł. Warto także wspomnieć, że 75% osób zarabia w tym zawodzie więcej niż 4045 zł, a 25% – mniej. Więcej niż 5895 zł otrzymuje zaś jedynie 25% osób, podczas gdy – analogicznie – 75% dostaje mniej.

Jak wynika z powyższych danych Raportu Płacowego, specjalista ds. e-commerce może całkiem dobrze zarabiać. Warto więc nie tylko uczyć się angielskiego, ale też poznawać tajniki języków programowania. I najważniejsze – w tej pracy należy posiadać błyskotliwy umysł.

You may also like...